Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Le Patron (artikel in Car-shopping)

  • beheerder kitcarspagina

    Tegen een kleine investering van f. 4,95 kwam ik deze week in het bezit van het blad: Car-shopping (8e jaargang, nummer1)

    Het geld waard. Een mooi reisverslag van Auto Bouw Service uit Waddinxveen.

    Mijn complimenten. Met een lomax is het afzien maar het is Judith en Peter van Pelt gelukt om de 7000 km lange 'Endurance Trial" dwars door Europa te voltooien

    Daarnaast een artikel van: “Van den Bergh import uit Ophemert”

    Zeer interessant artikel met veel informatie.

    Ook over verschillen tussen de Lomax en Le Patron:

    Hierbij een citaat uit dit artikel:

    Om te beginnen (zegt Godfried van den Bergh ) is een Le Patron veel gemakkelijker op te bouwen. Bij de Lomax sluiten niet alle carrosseriedelen goed op elkaar aan en bij de Le Patron juist wel. Neem nou bijvoorbeeld de motorkap: die leg je er nu zo op, terwijl er bij de Lomax nogal eens een brede leren riem over de naad tussen de motorkap en het schutbord loopt. Waarom? Om de lelijke kier die daar zit te verbergen….

    De deuren van de “Le Patron” passen ook beter. Bij de lomax adviseerden wij de klanten om geen deuren te nemen maar wat oudere mensen wilden graag wel deurtjes. De binnenruimte van een Le Patron is groter. De achterkant is langer, zodat de wielen niet meer een beetje achter de auto aan lijken te bungelen. Onder de motorkap heb je meer ruimte; dat is handig in verband met het luchtfilter. Bij de lomax past het luchtfilter wegensplaatsgebrek niet op de originele plek, bij de Le Patron wel. En wij leveren elke Le Patron ook met een K&N filter af. Bij de Le Patron zit de accu ook op de normale plaats, gaat Godfried verder, want het rijtje aanpassingen is nog niet ten einde. "In de Le Patron kun je ook de originele koppelingskabel gebruiken, bij de Lomax daarentegen is de originele iets te kort. Je hebt nu dus ook de normale slag van het koppelingspedaal. En omdat de rand van het schutbord hoger is, zit je ook wat dieper in de auto, wat meer uit de wind.

    Aanvulling van de beheerder:

    DIt is nu het leuke van internet. Niet iedereen heeft “Carshopping” gekocht en toch kun je op deze manier (gratis) informatie krijgen cq verschaffen.

    Ik hoop dat een ieder zijn voordeel hiermee kan opdoen en eventueel aanvullende informatie kan verschaffen.

    Zowieso blijft het (denk ik) moeilijk een keuze te maken uit een

    Lomax, Le Patron of nu de Burton.Om de prijzen hoef je het niet te laten.

    Gewoon een keer een proefritje maken en je laten informeren door de bouwers van dergelijk auto's.

  • koen

    beste,

    heeft iemand in België en meer bepaald in West Vlaanderen ervaring met het opzetten van een carkit Le Patron?

    groetjes Koen