Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuwe kit(sport)wagen "De Burton"

  • beheerder kitcarspagina

    In mijn vorige verhaal heb ik de “Le Patron van ”van den Bergh import" in een gunstig daglicht (en terecht) gesteld.

    Ter compensatie neem ik ook een artikel op die ik gelezen heb in “de Kampioen” van de ANWB.

    Hieron staat het nodige over de Neerlands Trots (nederlandse auto's zoals de Donkervoort, Canta, Lomax, Burton, VolvoV40, Mitsubishi Carisma, Varver en Spyker)

    ——by the way: waarom niet de “Le Patron”?———-

    Waar mijn oog op viel was de nieuwe kitcar van Nederland. Hierbij de inhoud van het artikel in de Kampioen van de ANWB:

    We stelden al Duck Hunt Car design in Zutphen aan u voor, waar de broers Dimitir en Iwan Gobel (.. op de o) de Lomax bouwen, Als deze Kampioen verschijnt, is ook hun gloednieuwe auto klaar, de BURTON (P.S. de kampioen is verschenen, want ik heb hem, de beheerder van de kitcarspagina)

    Deze wagen is een geheel eigen ontwerp. Net als de Lomax staat hij op het onderstel van een Eend, maar de Burton krijgt meer comfort en is daardoor beter geschikt voor dagelijks gebruik. Zo heeft hij een enorme bagageruimte, een goede kachel en een dak met vleugeldeuren. Maar hij kan ook open gereden worden, zoals op de foto.

    De eerste dertig Burton's zijn inmiddels verkocht. Afhankelijk van de uitvoering lopen de prijzen van f. 15.000,- tot f. 26.000,-. Zelf bouwen kan ook voor f. 10.000,- tot f. 14.000,-. Daarbij is de Burton makkelijker te bouwen dan een Lomax, omdat de auto professioneler en eenvoudiger in elkaar zit.

    Aanvulling van de beheerder kitcarspagina:

    P.S. Beste lezer als u nu eens een leuk, informatief artikel leest in een tijdschrift en u heeft zelf ook belangstelling voor de betreffende auto. Schrijf dan een dergelijk artikel ook op dit prikbord met eventueel uw persoonlijke aanvullingen.

    Neem daar dan ook even de tijd voor om deelgenoten die ook op deze pagina kijken.

    Ik en vast ook anderen stellen dit zeeeeeeeeeeeeer op prijs.

  • Wim van den Bergh

    Het stuk in de KAMPIOEN heeft mij erg verbaasd en wel hierom:

    De Nederlandse PATRON wordt niet genoemd terwijl de op en top Engelse LOMAX uitgebreid aandacht krijgt. Ik ben benieuwd welke verklaring daar achter zit. Het verhaal dat de heren G. te Z. daaraan zoveel hebben versleuteld dat het zogoed als geheel Nederlands is is klinkklare onzin. Een setje beugels en handgrepen werden ontwikkeld en daar houdt het wel mee op. De driewieler achteras constructie welke ze als eigen ontwerp aanvoeren is al in 1983 in Engeland op de weg gezet zoals in het boekje “Lomax, the first 10 years” te lezen valt.

    Over de BURTON heb ik gemengde gevoelens:

    a. Ik vind dat Dimitri Göbel zichzelf overtroffen heeft qua ontwerp.

    b. Ik denk dat de wagen met een 2CV of Visa motor ondergemotoriseerd is en daardoor zijn onuitgesproken belofte niet waar kan maken.

  • Burton liefhebber

    Het is weer als vanouds de van de bergjes die hebben altijd wel wat de zeuren en te zeiken over duckhunt , ik word er zo misselijk van. Omdat jullie elkaar concurenten zijn , hoef je hun niet af te zeiken. Doen zij ook niet bij jullie.

    tevens is er wel wat meer van hun zelf dan alleen de handgreepjes , wat dacht je van de body , ooit wel is de tekeningen gezien van het ontwerp etc , nee want dat kan je waarschijnlijk toch niet boeien , want zo maar iets roepen is je goeie eigenschap , ik wilde zelf eerst een patron kopen , maar door jouw eeuwig gekanker , heb ik toch maar voor een burton gekozen.

    PS Wat gebruikt de lomax dan voor een motor , is toch het zelfde als van een burton

    Leer het nou is eindelijk is , promoot je patron nu is zelf en zeik een ander niet af met al die leugens van jeWim van den Bergh schreef:

    >

    > Het stuk in de KAMPIOEN heeft mij erg verbaasd en wel hierom:

    >

    > De Nederlandse PATRON wordt niet genoemd terwijl de op en top

    > Engelse LOMAX uitgebreid aandacht krijgt. Ik ben benieuwd welke

    > verklaring daar achter zit. Het verhaal dat de heren G. te Z.

    > daaraan zoveel hebben versleuteld dat het zogoed als geheel

    > Nederlands is is klinkklare onzin. Een setje beugels en

    > handgrepen werden ontwikkeld en daar houdt het wel mee op. De

    > driewieler achteras constructie welke ze als eigen ontwerp

    > aanvoeren is al in 1983 in Engeland op de weg gezet zoals in

    > het boekje “Lomax, the first 10 years” te lezen valt.

    >

    > Over de BURTON heb ik gemengde gevoelens:

    > a. Ik vind dat Dimitri Göbel zichzelf overtroffen heeft qua

    > ontwerp.

    > b. Ik denk dat de wagen met een 2CV of Visa motor

    > ondergemotoriseerd is en daardoor zijn onuitgesproken belofte

    > niet waar kan maken.

    >

  • Seb

    Meningen verschillen.

    Ps. Ik vindt Burton opzicht wel mooier.

    Mvg. Seb

  • sportwagen fansite

    een ding weet ik wel de mooiste sportwagens vind je op http://www.sport-wagen.nl/