Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

welke?

  • Ger Nellissen

    Hier een vraag van een geinteresseerde.

    Ik wil ook een Kitcar bouwen op basis van een eend maar weet niet welke.

    Een Burton een Le Patron of een Lomax.

    Ik ben al een keer in ophemert geweest en die Le Patron stond me wel aan.

    Maar toen ik die Burton op internet zag wist ik het niet meer het grote voordeel

    van de Burton is dat hij helemaal dicht kan als de deuren leverbaar zijn en het

    staat hem nog ook .

    Dit kan ik van de Le Patron niet zeggen het is een mooi gelijnde auto maar

    ik heb nog niet een mooie gezien met een dichte kap.

    Omdat ik de auto ook als gebruiks auto wil benutten zou hij dus dicht moeten kunnen.

    De vraag is dus is er een origineel ontwerp voor een Le Patron met dichte kap.

  • Ger Nellissen

    tttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

  • Wim van den Bergh

    Een ‘Le Patron’ is niet mooi met een kap erop omdat er met het ontwerp geen rekening mee gehouden is. Er zijn op dit moment een of twee auto's waar een kap voor gemaakt wordt. Even afwachten dus hoe dat eruit ziet maar ik weet nu al dat mooi anders is. Door de grote voorruit is het uiterlijk sowieso al verstoord en het op de koets liggende dak doet waarschijnlijk de rest. Een alternatief zou een hardtop zijn maar die is tot nu toe niet serieus overwogen.

    Dat een ‘Burton’ met softtop mooier is waag ik te betwijfelen. Een hardtop versie is in het ontwerp meegenomen maar ik weet niet of die al leverbaar is en of zo een bult mooi is op de wagen.

    Reken bij het ‘winter klaar’ maken niet alleen op extra kosten voor dak, deuren, voorruit maar ook voor ruitenwissers, ontwaseming, scharnieren, sloten, extra rubbers en diverse kleine kostenposten die je tijdens de bouw zo tegen kunt komen.

    Al met al zal een kit car door de wens een dak te monteren ongeveer 5000 gulden duurder worden. Hiervoor een klassiek leren motorpak en ‘klassieke’ regenkleding aanschaffen met bijpassende klassieke helm en bril voor twee personen kost aanzienlijk minder en is voor beide wagens een aantrekkelijke optie.

    Succes met je keuze,

    Wim van den Bergh

    www.2cvkitcarclub.nl