Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dax Rush

  • T.Mulder

    Heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van een Dax Rush? En wil wat ervaringen hiervan met mij delen. Alvast bedankt

  • Tanguy Graban

    Hallo,

    http://www.daxbenelux.com is het adress van John Kox invoerder van Dax in NL. Als je in de links kijkt op deze website zijn er een mensen die een Rush bouwen.

    Tanguy

  • R.F.M.

    Nee, die ervaring heb ik nog niet. Maar ik ben er gewoon aan begonnen. Ik heb op 10-01-2001 een DaxRush uit 1963 gekocht met een Ford motor 2.0 niks appart. Maar daar ga ik in de loop van de tijd wel wat verandering aan brengen. Eerst een ander kleurtje en wat kleine dingen dan de zomer in en in de winter rustig aan verbouwen, voor de volgende zomer. Die ervaring komt wel. Als je een echte liefhebber bent zit het gewoon in je. Is mij verteld. Maar zorg dat je ook wat in je portomonee hebt anders lukt het niet of duurt het te lang.

    Ik wens je in iedergeval succes. En laat maar eens wat horen.

    Roger.

  • Jut

    Uw Dax Rush is helaas niet uit 1963, maar slechts gekentekend (in Engeland) op het jaar 1963. Dit deed/doet men in het verleden om in Engeland de Q-plate te ontlopen of in de overgangsregeling de SVA te omzeilen. Voordeel voor u is dat u nu in het bezit bent van een oldtimer (wegenbelasting, etc.) Indien u de auto zelf bouwt kan het ook in de BPM-aangifte schelen, deze gaat immers over 100 maanden. De laatste jaren blijft er echter een minimaal percentage van 10% BPM verschuldigd, ongeacht de leeftijd van de auto. Ik heb zelf in Engeland gewoond en heb daar een DAX Tojeiro (=cobra) gebouwd, welke zogenaamd van 1972 is. In die tijd was ik kind aan huis bij DJ Sportscars (de fabrikant van alle DAX modellen) te Harlow. De DAX Rush is trouwens van Duitse origine, omdat men aanvankelijk een soort van ruilsamenwerking had met de Duitser Moers welke de RUSH eigenlijk leverde. Doordat Westfield (een andere leverancier van seven-achtige kits) succesvol juridische stappen ondernam tegen het toenmalige chassis, heeft DJ Sportscars het chassis herontworpen en is toen zelf de kit gaan produceren. Ik heb zelf ook nog een afstammeling van deze kit gebouwd, namelijk de VM77. Helaas rijdt ik te weinig in beide auto's, maar kan er geen afstand van doen, want het zijn net je eigen kinderen. En misschien is bouwen nog wel leuker dan het rijden. Mijn droom is eigenlijk nog het bouwen van een GT40-replica. Maar de regelgeving wordt steeds lastiger. Als u mogelijk vragen heeft, mail dan naar gvdhelm@vdhelm.com.