Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Iemand donkervoort tekeningen?

  • Leon van Lent

    Heeft iemand van jullie misschien CAD tekeningen van het chassis en de wielophanging van een Donkervoort?

    M.V.G Leon

  • sevennl

    Ga naar een seven meeting en neem foto's

    volgens mij gebruiken ze aan de voorkant mercedes fusees.

    Ik weet niet wat voor een naven ze gebruiken, westfield heeft daar eigen fabrikaat voor.

    Het lijkt mij niet zo spannend om dit te weten, als je wat wilt dan neem je double wishbone voor en achter (IRS).

    Je kunt wel wat tekeningen van me krijgen, deze gebruik ik ook en ik fantaseer alles bij elkaar om het geheel zo te krijgen zoals ik het wil.

    Ik ben nu bezig om een scorpio differentieel (met flenzen) op de sierra assen te krijgen.

    De homokineten zijn onderling verwisselbaar.

    Ik doe dit omdat ik de auto aan de achterzijde zo breed mogelijk wil hebben (190 cm).

    Ook een mercedes als donor lijkt mij interessant, het differentieel is zeer licht.

  • Leon

    Tekeningen zijn altijd welkom natuurlijk, stuur maar door zou ik zeggen.

    Ik vind een sierra ook te smal en wil toch zelf de achterwielophanging maken. Een vriend van me heeft de complete ophanging van een sierra eronder gelast. Dit is natuurlijk wel de makkelijkste manier maar vreselijk zwaar en technisch gezien totaal niet interresant vind ik zelf. Ik zal eens uitzoeken of mercedes fusees geschikt zijn. Met wat puzzelen kom je vaak een heel eind. Ben op het moment bezig met het uit tekenen van de achterwielophanging.

  • roy willemsen

    Inderdaad een sierra ophanging is vrij smal, maar hoe gek het ook klinkt even breed als een Donkervoort. Het lijkt breder omdat donkervoort wielen gebruik met een kleinere ET-waarde. scheelt ca. 5 cm. Ook brengt een sierra as meer stijfheid in het frame wat weer een voordeel is bij spinnen op de parkeerplaat bij de plaatselijke super markt. Het is natuurlijk wat je zelf wil. Je kunt de wielen wel helemaal afstelbaar maken maar als dat eenmaal goed staat hoef je er nooit meer wat aan te verstellen. En het gewicht van de ophanging valt ook reuze mee, kan het altijd lichter maken. Het lijkt alleen lomp.

    Als je de maten van een donkervoort chassis voor een cosworth 220 pk motor wil hebben met de daarbij behorende foto's. Hoor ik het wel.

    Groeten Roy.

  • Rob

    Wat bedoel je met een sierra as? deze werkt toch met een diff en aandrijfassen.

  • leon van lent

    Ik snap het ook nie helemaal roy. Hoezo meer stijfheid?

    Het begrip zwaar is natuurlijk relatief maar die ophanging van je is gewoon zwaar geef dat nou gewoon toe. Maar voor de rest ziet het er prima uit roy.

  • roy willemsen

    Wat ik bedoelde met een sierra as is. De zogehete torsieas zoals Ford het noemt. Hierin hangt het difi en de draagarmen. En als je het gewicht hiervan bekijkt met die van een IRS ophanging zul je zien dat die nagenoeg even zwaar is.

    Maar goed, voor we verder afdwalen. Als je schetsjes moet hebben van de werkelijke maten van een Donkervoort met foto's van het frame en ophanging. Moet je ze maar ff komen halen.

  • sevennl

    Begrijp ik het goed dat je de gehele Sierra achterwiel inclusief draagarmen gebruikt?

    Lijkt het je niet beter om er een double wishbone ophanhing van te maken, meer werk maar het heeft veel voordelen; lichter, beter instelbaar, lager onafgeveerd gewicht (beter rijgedrag), bij inveren gaat het wiel iets meer naar binnen staan om de ‘Roll’ te compenseren.

    Ik weet niet waar je de auto voor gaat gebruiken, toeren of ook circuit.

    Voor recreatief gebruik werkt jouw oplossing trouwens perfect anders zouden de Tiger Cat en de Robin Hood dit niet toepassen.

  • fastenuff

    voor het weggedrag van de auto is het misschien niet onverstandig om naar de hoogte van de rollcentres voor en achter te kijken hier schijnt een verhouding van 1:0,5-0,75 (achter en voor) een goed resultaat te geven. Dit zou ik ff na moeten zoeken maar zoiets staat mij bij

    Schetsen van donkervoort ophanging lijkt mij verdraait interessant. Ik heb alleen een derriviaat van Westfield boven water gekregen.

    sevennl had je de fotos van de donkervoort voorwiel ophanging van mij gekregen??

  • Jeroen Mulder

    Hallo Roy,

    ik benopzoek naar tekeningen van een Donkervoort, zoals ik zie heb je in 2002 een keer aangegeven dat je die hebt van één met een Cosworth motor.

    Zou je me die kunnen sturen?

    Ik zou er heel blij mee zijn.

    Groetjes Jeroen.