Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

limited slip differential

  • joop

    Weet iemand van jullie hoe een l.s.d. bij een Ford Sierra cardan werkt? Ik heb begrepen dat de Ford Scorpio's en Granada's met een viscous koppeling uitgerust waren en het zat dan tussen de aandrijfas en het wiel. Dit is wat ik gelezen heb, maar heeft iemand van jullie deze modificatie ook uitgevoerd? Ik ben het van plan maar heb nog geen idee hoe. Laat een iets horen. groeten Joop

  • harm

    dit sperdifferentiel zit in het normale differentieel ingebouwd

    dus nergens tussen!

    diff uit elkaar halen en kompleet demonteren

    daarna sperdiff op het kroonwiel bouten(met het juiste aanhaalmoment) dan alles weer in het huis monteren en niet vergeten af te stellen(kan niet iedereen en als je er geen verstand van hebt dus niet zelf doen!!!!!!)

    er zijn verschillende sierra diff's,met flenzen en steekassen

    zorg er voor dat je niet de verkeerde koopt

    succes harm

  • joop

    Bedankt voor je reaktie. Ben weer wat wijzer geworden. Mijn Robin Hood heeft een 3.62 Sierra cardan uit 1985 en een Opel C20xe moter uit 1992. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat ik een aan de buitenkant gezien cardan van een Granada of Scorpio moet kopen dat gelijk is aan dat van mijn Sierra cardan. Is er nog iets speciaals waar ik op moet letten ? Alvast bedankt. Joop

  • Paul

    Ik heb het verhaal van Harm pas uitgevoerd.

    Om een LSD met de goeie verhouding te krijgen heb ik de onderdelen van een 3.92 zonder sper en een 3.62 met sper gecombineerd om een 3.92 met sper te maken. Het is op zich goed te doen maar het makkelijker is het om een kant en klaar diff te kopen. Jij zal een 7“ diff hebben met steekassen, die zijn er niet veel met sper te vinden. Probeer een 7” diff met flenzen te vinden, die kun je verwijderen en dan passen je steekassen weer. De 7“ sperdiffs waren een optie op de XR4i, een sper van een Scorpio kun je waarschijnlijk niet gebruiken, die zijn 7,5” en ik denk niet dat die in een Rodin Hood chassis past.

    Ik weet niet of je een 3.62 sper zoekt (is op zich prima icm een XE, alhoewel ik dus een 3.92 gemonteerd heb maar nog niet mee gereden), moet je even kijken op www.kitcarclub.nl en dan bij forum/aanbod onderdelen, daar wordt er een aangeboden.

  • rob

    Hallo, ik heb een Mercedes 190 E van 1991 met een “licht-zingende diff” is het misschien mogelijk dit te ondervangen

    met T.S.L. ?