Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

problemen invoer Robin Hood?

  • Vincent

    Ik ben van plan een Robin Hood Kitcar te gaan kopen in de UK.

    Kan ik deze probleemloos in nederland invoeren en welke papieren moet ik op letten bij de aanschaf? alvast bedankt,

    vincent.

  • wouters eric

    Beste Vincent,

    Waarom Robin Hood?

    Als Tiger-man ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar een Tiger-kit (bvb Cat E1) is een uitgebreide en comlplete kit.

    Bvb

    Een Tiger-kit is leverbaar met een linksgestuurd chassis. De RH enkel als rechtsgestuurde.

    Een RH moet gespoten worden (tenzij je een blinkende roestvrij stalen neemt, maar zeg nu zelf…). de Tiger is in een uitstekende gelcoat. Een besparing van (afhankelijk van de spuiter EURO 1000 -2000).

    De Tigerkit bevat veel meer:

    Rolbaar

    Ophangingsarmen vooraan incl alle bussen en kogelgewrichten

    4 veren

    4 schokdempers

    Stuurstangeinden

    Flexibele remleidingen

    Op lengte gesneden en val alle koppelingen voorziene koperen remleidingen

    Handremkabel

    Dash-schakelaars en alle verklikkerlichtjes

    Snelheidsmeter en benzineniveaumeter

    Benzinetank

    Benzinetankzender

    Benzineleidingen

    Achteruitkijkspiegel

    2 veiligheidsgordels

    handremhoes en vernellingspookhoes

    Interieurpanelen in hout (te bekleden met vinyl)

    2 zetels

    Uitlaatcollector

    Volledige RVS uitlaat (bij RH alleen RVS beschemplaat)

    Motorsteunen en rubbers

    Expansietankje

    Ventlatorriem

    Kabelboom

    Ruitenwisserarmen en -bladen

    Snelheidsmeterkabel

    Gaskabel

    Batterijkabels (3stuks)

    Als je de kostprijs van dit alles optelt krijg je een heel ander plaatje.

    En dan moet je voor jezelf uitmaen of je de RH echt wel mooi vindt, of dat je niet eerder “verblind” werd door het prijskaartje.

    Het valt mij trouwens op dat zovele aspirant kitcarbouwers net willen besparen op het zelf doen van wat het moeilijkst is.

    De meeste vragen op een forum zoals dit worden gesteld over hoe inschrijven?, welke papieren?, hoe zit het met BTW? en BPM?Transport? betalingen?, terwijl het iedereen toch uiteindelijk te doen is om het bouwen van de auto.

    De importeurs (een aantal merken hebben importeurs in België en Nederland) hebben vaak al vele auto's geimporteerd, laten keuren en ingeschreven en weten precies wat ze moeten doen en kunnen u vaak verzekeren van een gunstige afloop.

    Op forums en in kitcarclubs zie je alleen diegenen die geslaagd zijn. De velen die van een kale reis thuisgekomen zijn hoor of zie je niet meer, maar wees gerust er zijn er een pak.

    Groeten,

    Eric

  • wouters eric

    Beste Vincent,

    Waarom Robin Hood?

    Als Tiger-man ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar een Tiger-kit (bvb Cat E1) is een uitgebreide en comlplete kit.

    Bvb

    Een Tiger-kit is leverbaar met een linksgestuurd chassis. De RH enkel als rechtsgestuurde.

    Een RH moet gespoten worden (tenzij je een blinkende roestvrij stalen neemt, maar zeg nu zelf…). de Tiger is in een uitstekende gelcoat. Een besparing van (afhankelijk van de spuiter EURO 1000 -2000).

    De Tigerkit bevat veel meer:

    Rolbaar

    Ophangingsarmen vooraan incl alle bussen en kogelgewrichten

    4 veren

    4 schokdempers

    Stuurstangeinden

    Flexibele remleidingen

    Op lengte gesneden en val alle koppelingen voorziene koperen remleidingen

    Handremkabel

    Dash-schakelaars en alle verklikkerlichtjes

    Snelheidsmeter en benzineniveaumeter

    Benzinetank

    Benzinetankzender

    Benzineleidingen

    Achteruitkijkspiegel

    2 veiligheidsgordels

    handremhoes en vernellingspookhoes

    Interieurpanelen in hout (te bekleden met vinyl)

    2 zetels

    Uitlaatcollector

    Volledige RVS uitlaat (bij RH alleen RVS beschemplaat)

    Motorsteunen en rubbers

    Expansietankje

    Ventlatorriem

    Kabelboom

    Ruitenwisserarmen en -bladen

    Snelheidsmeterkabel

    Gaskabel

    Batterijkabels (3stuks)

    Als je de kostprijs van dit alles optelt krijg je een heel ander plaatje.

    En dan moet je voor jezelf uitmaen of je de RH echt wel mooi vindt, of dat je niet eerder “verblind” werd door het prijskaartje.

    Het valt mij trouwens op dat zovele aspirant kitcarbouwers net willen besparen op het zelf doen van wat het moeilijkst is.

    De meeste vragen op een forum zoals dit worden gesteld over hoe inschrijven?, welke papieren?, hoe zit het met BTW? en BPM?Transport? betalingen?, terwijl het iedereen toch uiteindelijk te doen is om het bouwen van de auto.

    De importeurs (een aantal merken hebben importeurs in België en Nederland) hebben vaak al vele auto's geimporteerd, laten keuren en ingeschreven en weten precies wat ze moeten doen en kunnen u vaak verzekeren van een gunstige afloop.

    Op forums en in kitcarclubs zie je alleen diegenen die geslaagd zijn. De velen die van een kale reis thuisgekomen zijn hoor of zie je niet meer, maar wees gerust er zijn er een pak.

    Groeten,

    Eric

  • wouters eric

    Beste Vincent,

    Waarom Robin Hood?

    Als Tiger-man ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar een Tiger-kit (bvb Cat E1) is een uitgebreide en comlplete kit.

    Bvb

    Een Tiger-kit is leverbaar met een linksgestuurd chassis. De RH enkel als rechtsgestuurde.

    Een RH moet gespoten worden (tenzij je een blinkende roestvrij stalen neemt, maar zeg nu zelf…). de Tiger is in een uitstekende gelcoat. Een besparing van (afhankelijk van de spuiter EURO 1000 -2000).

    De Tigerkit bevat veel meer:

    Rolbaar

    Ophangingsarmen vooraan incl alle bussen en kogelgewrichten

    4 veren

    4 schokdempers

    Stuurstangeinden

    Flexibele remleidingen

    Op lengte gesneden en val alle koppelingen voorziene koperen remleidingen

    Handremkabel

    Dash-schakelaars en alle verklikkerlichtjes

    Snelheidsmeter en benzineniveaumeter

    Benzinetank

    Benzinetankzender

    Benzineleidingen

    Achteruitkijkspiegel

    2 veiligheidsgordels

    handremhoes en vernellingspookhoes

    Interieurpanelen in hout (te bekleden met vinyl)

    2 zetels

    Uitlaatcollector

    Volledige RVS uitlaat (bij RH alleen RVS beschemplaat)

    Motorsteunen en rubbers

    Expansietankje

    Ventlatorriem

    Kabelboom

    Ruitenwisserarmen en -bladen

    Snelheidsmeterkabel

    Gaskabel

    Batterijkabels (3stuks)

    Als je de kostprijs van dit alles optelt krijg je een heel ander plaatje.

    En dan moet je voor jezelf uitmaen of je de RH echt wel mooi vindt, of dat je niet eerder “verblind” werd door het prijskaartje.

    Het valt mij trouwens op dat zovele aspirant kitcarbouwers net willen besparen op het zelf doen van wat het moeilijkst is.

    De meeste vragen op een forum zoals dit worden gesteld over hoe inschrijven?, welke papieren?, hoe zit het met BTW? en BPM?Transport? betalingen?, terwijl het iedereen toch uiteindelijk te doen is om het bouwen van de auto.

    De importeurs (een aantal merken hebben importeurs in België en Nederland) hebben vaak al vele auto's geimporteerd, laten keuren en ingeschreven en weten precies wat ze moeten doen en kunnen u vaak verzekeren van een gunstige afloop.

    Op forums en in kitcarclubs zie je alleen diegenen die geslaagd zijn. De velen die van een kale reis thuisgekomen zijn hoor of zie je niet meer, maar wees gerust er zijn er een pak.

    Groeten,

    Eric

  • Vincent

    bedankt voor je reactie en ik weet ook wel dat ik van de robin hood kit niet al te veel hoef te verwachten. Maar ik weet via via een robin hood (in niet al te beste staat, maar met engels kenteken) en zou graag willen weten welke papieren ik speciaal nodig heb voor de invoer in nederland vanuit de uk?

    groeten,

    vincent

  • Willy

    Eric, na drie dezlfde berichten zullen ze het wel gelezen hebben zeker.(grapje)

    Ernstig nu.

    Vincent,

    Als je een tweedhands Robin Hood koopt vergewis je er van dat hij ook geregistreerd is als Robin Hood op het bijgeleverde Engelse document V5. Verder heb je natuurlijk een duidelijke verkoopsdocument nodig, of faktuur indien van een handelaar, ondertekend door de verkoper en jezelf.

    Meer heb je niet nodig.

    Als je opteert voor een nieuwe Robin Hood kit moet je weten waaraan je begint.

    Robin Hood en zusterbedrijf Lolocost zijn in het minst geinteresseerd in verkoop naar het continent toe.

    Je kan wel bij hen kopen, maar dan moet je zelf de spullen afhalen in het verre Noorden van Engeland (even boven Nottingham) en enkel op de om de zoveel zaterdagen.

    Toebehoren opsturen buiten hun eiland doen ze ook niet.

    Zelfs op zakelijke voorstellen vanuit het continent zijn ze niet geinteresseerd.

    En, ook zoals Eric eerder zei, ze hebben enkel een RHD chassis welk praktisch niet om te bouwen is naar LHD.

    Eens de wagen is afgebouwd zal je ook niet op veel medewerking moet rekenen van de fabriek om hem te laten keuren.

    Groeten,

    Willy

    L&B Cars

  • Joop Lievaart

    Beste vincent, na al de bovenstaande negatieve verhalen gelezen te hebben, het volgende: Ik heb zelf een RH gebouwd en heb hem van rhd.naar lhd. omgebouwd. Wanneer je dit doet moet je de moter met bak monteren, zodat je precies kunt zien hoever je de verticale zijkant (de kant waar bij ons het gaspedaal zit) naar rechts kunt verplaatsen. Eerst de lassen doorslijpen en dan een reepje plaat er tussen en weer vastlassen. Ik heb 8 cm meer voet ruimte gekregen. Wat de stuurstang betreft is ook geen probleem . Uitmeten en een nieuw gat maken. RHE is inderdaad niet continent vriendelijk maar als je vooruit betaald (wat zij je telefonisch doorgeven) wordt alles netjes opgestuurd. Wanneer je je kit in Nottingham afhaald koop dan tegelijk wat extra onderdelen, zoals remschijven,wielen,stuurhuis q.r. Het is er erg goedkoop. Het leuke van een RH kit bouwen is dat je je hersens erbij moet houden. Het is niet zo'n simpele mecano bouwkit. Je moet zelf de gaten boren en het zijn er heel wat. Wat de papierwinkel betreft kan je het best lid worden van de KCC (algemene Kitcarclub Nederland). Zij helpen je beslist. groetjes Joop

  • Joop Lievaart

    Vincent, ik ben je nog wat vergeten te vertellen. Je moet naar RHOCaR surfen , dit is de side van de owners club. Hier op wordt je technisch helemaal ge-update. groetjes.

  • wouters eric

    Beste Joop, Vincent,

    De nieuwe chassis (SubK en 2B) , opgebouwd uit geplooide dikke buizen, kunnen niet meer omgebouwd worden, tenzij je heel het chassis verandert.

    Maar waarom toch? Heel wat fabrikanten leveren linksgestuurde chassis. Toch zoveel makkelijker.

    Eric

  • Robin Johnson

    Ja, binnen kort is de website van robin hod kitcar NL weer online: http://www.greatbritishsportscars.nl/

    hoop dat je hier iets mee kan