Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sethera kitcar...

  • Joost van Ekris

    Ik was laatst een beetje aan het rondneuzen op Internet toen ik ergens een piepklein fotootje vond van de Sethera. Het schijnt een kitcar te zijn die ooit in Nederland is gebouwd, op basis van een volkswagen chassis (hoogstwaarschijnlijk een Kever). Verder heb ik helemaal niets kunnen vinden over de wagen. Is er hier misschien iemand die meer info heeft over deze auto?

    m. vr. gr.

    Joost van Ekris

  • HENK VAN LEE

    Hoi Erik !

    Ik heb bezig met een Sethera…..en weet er redelijk veel vanaf.

    Dus mail me maar eens weer, lijkt me leuk !!!!!

    cristyforlife@yahoo.com

  • FerrErik

    Ik ben in het bezit van een grijs metallic orginele Sethera

  • wolf

    De Sethera is een Zweeds ontwerp en geen kopie van een reeds bestaand model. Het Sethera pakket bevat: Cockpit met binnenkant en ingegoten verwarmingsleidingen, voor- en achterkant, dashboard, zonnedak, deuren met binnenkant, kappen voor de koplampen, voorruit van groen gelaagd glas en rondom alle ruiten van een zelfde kleur gelaagd glas, montagedraaiboek en enige blauwdrukken schaal 1:1.

    In 1990 werd de heer J. Rijnvos als importeur aangesteld voor de Sethera in Nederland en België. in 1993 kwamen de productiemallen en de auteursrechten in zijn bezit en werd hij hierdoor fabrikant van de Sethera.

    Gegevens:

    Fabrikant:

    1. ShDesign, Zweden

    2. Polykitcars, Hoeven

    Ontwerper:

    Svenharry Akesson

    Bouwjaar:

    1. 1986 - 1993

    2. 1993 - ?

    Aantal:

    ca. 160

    Chassis:

    VW kever (niet ingekort)

    Carrosserie:

    Polyesther

  • bryan

    zie marktplaats bij kitcars bij auto diversen er staat een zilvere te koop

  • Janesa

    Now I feel sutipd. That's cleared it up for me