Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Versnellingsbak Opel

  • joop

    Kan iemand mij vertellen welke Opel 5 bak met achterwiel aandrijving, past op het 2 liter 16 kleps moterblok van een Astra Gsi ? Alvast bedankt.

  • h.vermaat

    dat zal zijn een getrag bak van een manta b 1800 staan ook wel op marktplaats je moet dan wel in de gaten houden dat de overbrenging niet te laag word

  • Rob Habets

    Of het nou de C20XE 110Kw ('91-'95) is of de X20XEV 100Kw ('95-'98 ook wel Ecotec genoemd) maakt niet uit. Beide motoren liggen ook in de Omega A en B.

    In de Omega A ligt de C20NE, 8v versie ,maar de onderblokken zijn in feite gelijk.

    Je moet dus gaan voor de 5-bak van de Omega A/B, met lichtmetalen huis. De gietijzeren Manta 1800 bakken zijn vrij zeldzaam, en dus ook duur.

    Groetjes, Rob

  • joop

    Bedankt voor de informatie, van Opel weet ik nog niet zo veel. Groetjes Joop

  • h.vermaat

    omega bakken zijn vaak te groot voor het tunnel huis van de seven

  • joop

    Hallo Rob, vast bedankt voor het meedenken. Ik heb inmiddels een Omega bak bij de Astra moter, het enige wat ik nog moet kopen is nog een andere koppelingsplaat, de Astra plaat past niet op de koppelingsas en de koppelingsas van de Omega bak is te klein voor het toplager in het vliegwiel. Weet jij misschien of zo'n toplager, wat dus een kleinere binnen diameter heeft, te koop is of moet ik een bus laten draaien ? Groeten Joop Rob Habets schreef:

    >

    > Of het nou de C20XE 110Kw ('91-'95) is of de X20XEV 100Kw

    > ('95-'98 ook wel Ecotec genoemd) maakt niet uit. Beide

    > motoren liggen ook in de Omega A en B.

    > In de Omega A ligt de C20NE, 8v versie ,maar de onderblokken

    > zijn in feite gelijk.

    > Je moet dus gaan voor de 5-bak van de Omega A/B, met

    > lichtmetalen huis. De gietijzeren Manta 1800 bakken zijn vrij

    > zeldzaam, en dus ook duur.

    > Groetjes, Rob

  • Rob Habets

    Hallo Joop,

    Om de Omega-bak aan de Astra (c20xe neem ik aan) te hangen kun je het beste de koppeling van de Omega 2.0 nemen. LUK 622027700 €184.25 en het Omega pilot-lager LUK 410000210 € 8.60. Ik neem aan dat de koppeling en het lager op het astra vliegwiel passen (als je eerst kunt passen is altijd makkelijk). De koppelingen van de astra en omega zijn beide Ø 215mm.

    Waar ga je de motor en bak inleggen, Superseven?

    Groetjes, Rob

  • joop

    Hallo Rob, bedankt voor de gegevens. Het blok gaat in mijn Robin Hood Exmo, ik had er een Sierra moter inliggen, maar daar reed ik vorige week het carter onder vandaan. Daarom moet alles nu maar zo snel mogelijk gebeuren. Ik wil nu het zonnetje weer gaat schijnen wel snel weer rijden, Groeten Joop

  • rob wiersma

    Daarom worden de carters ook wel eens aangepast. Dit was in ieder geval goedkoper geweest ;-)

  • Melloney

    I'll try to put this to good use immedailtey.