Ik ben momenteel bezig met het ombouwen van mijn Tiger Supercat van Ford OHC naar Opel 16V. Info over mijn aktiviteiten vind je op:
http://home.zonnet.nl/alex.de.vries/supercat_build/supercat_build.html
Er staat nog niet veel info bij over mijn motor ombouw, maar dat komt nog wel.
Ik heb nog wel de volgende vragen:
1. Klopt het dat het oliefilter het laagste punt wordt, na inkorten van de carterpan ?
Ik heb een blok met een oliekoeler. Hiervoor zit er nog een aansluitflens tussen het oliefilter en de pompuitgang. Is hiervoor nog een alternatief ? Tips en links zijn zeer welkom.
2. Versnellingsbak:
Ik wil er een Opel 5bak achter bouwen.
Dit kan een Manta 1.8S bak zijn of een bak van een Omega. Zijn er mensen met ervaringen en dus ook tips. Zijn er ook nog kitcar-collega's die andere alternatieven weten en eventueel ook onderdelen hier voor hebben liggen ?
3. Injektie:
Dit past standaard niet binnen het frame.
Alternatieven zijn:
- Throttle bodies met vrij programmeerbare injektie (zeeeer kostbaar),
- Set webers (betaalbaar, onderhoudsgevoeliger, groter brandstof-verbruik)
- Bestaande injektie aanpassen (betaalbaar, =orgineel, veel werk, resultaat?)
Wie heeft er tips of links? Wat zouden jullie doen ?
Hopelijk kan ik dan volgend jaar met ons kitcarclub treffen het resultaat laten zien.
Alvast bedankt voor jullie tips.